Skip to the main content

Nu söker vi en ny talang till Sales Support

Drivs du av att ge riktigt bra service och gillar att göra det lilla extra för att nå resultat? Har du dessutom erfarenhet av både IT-branschen och försäljning samt vill du utveckla dina kunskaper inom service, kundsamtal och administrativa uppgifter? Sök rollen som Sales Support redan idag!

Om tjänsten

I rollen som Sales Support kommer du att arbeta i kundteam med Account Managers och/eller Key Account Managers, där din uppgift är att ge stöd till företagets kunder i form av administration och annat produkt-och kundrelaterat säljarbete. Arbetet innebär tät kontakt med kunder och övriga avdelningar inom företaget i syfte att sälja, registrera och orderhantera i våra interna system. Viktigt är att du har lätt att sätta dig in i affärssystem, villkor, rutiner och arbetssätt.
Här har du möjlighet att ingå i ett tight team som har väldigt roligt tillsammans – Eller varför inte fråga en av våra tidigare konsulter från Framtiden AB?

”B2B är ett spännande bolag, speciellt för mig som kom från en helt annan bransch.
Jag har lärt mig otroligt mycket och utvecklas varje dag!
Det är ett stort bolag sett till omsättningen men känns samtidigt som ett härligt familjärt bolag.
Tjänsten i sig gillar jag mycket då man är med i olika delar av bolaget. Dagarna varierar ganska mycket i själva arbetsuppgifterna vilket gör det kul att gå till jobbet varje dag och jag rekommenderar dig att bli vår nästa kollega!“

Dina arbetsuppgifter omfattas bla av:

  • Orderläggning i våra interna system
  • Uppdatera, administrera och kundanpassa beställningsportal
  • Besvara produktfrågor
  • Offerthantering
  • Skapa och uppdatera biddar
  • Hantera inköp
  • Leveransbevaka ordrar
  • Garantiärenden och returer
  • Kontakt med tillverkare och distributörer för att ta fram aktuella priser och beställningsunderlag
  • Kontrollera att leverantörsfakturor stämmer med kundorder
  • Driva mindre projekt med leveranser av produkter och tjänster
  • Arbeta löpande med utveckling av arbetsrätt och rutiner

Vad vi erbjuder

Hos oss på B2B välkomnas du till ett varmt och energirikt arbetsklimat som präglas av mycket glädje, samhörighet och hårt arbete. Vi som arbetar här tycker både att det är roligt att arbeta ihop och att ha roligt ihop på och utanför jobbet. Utöver en del i B2B-familjen erbjuds du:

  • En spännande och utmanande roll där du kan skapa förbättringar för våra kunders verksamhet
  • Du får arbeta med innovativa och kvalitativa produkter och lösningar
  • Möjlighet till personlig och yrkesmässig utveckling
  • Bra och anpassade förmåner i form av bland annat friskvård och sjukvårdsförsäkring
  • Möjlighet att påverka din egen arbetsroll och utvecklingen av den

Vad vi söker

För att trivas i rollen krävs det att du gillar och drivs av att ge bra service, vara en del av säljprocessen och att jobba hårt mot både individuella och gemensamma mål. Du tycker om att jobba i team kring olika typer av uppgifter samt vara flexibel i ditt förhållningssätt.
  • Du har god initiativförmåga samt förmåga att kunna planera dina arbetsuppgifter.
  • Du har lätt för att förstå vad som skall göras för att uppnå uppsatta mål.
  • Du är strukturerad, ansvarsfull, flexibel och noggrann.
  • Du är säljdriven & resultatinriktad.
  • Du har god social kompetens och god verbal och skriftlig framställningsförmåga.
  • Du är en innovativ lagspelare och gillar att jobba i team.
  • Du har en positiv attityd och bidrar till att skapa en glad stämning både gentemot kunder och inom teamet.
För att passa in och lyckas i rollen som medarbetare inom Sales Support ser vi gärna att du har tidigare branschvana och god produktkunskap inom IT samt erfarenhet av försäljning. Vi tror att det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i en liknande roll (ex. säljstöd, orderhantering, kundsupport). Vidare behöver du ha god datorvana och starka kunskaper inom Officepaketet.
Som person är du självständig, prestigelös, strukturerad och noggrann. Du tycker om att arbeta med administrativa arbetsuppgifter, samtidigt som du har ett genuint intresse för service och drivs av att arbeta med försäljning. Du har gymnasiekompetens och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Vill du bli en del av vårt härliga gäng?

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Moa Conrun, Rekryterare på Framtiden, moa.conrun@framtiden.com.

Om B2B IT-Partner

B2B-IT Partner är en återförsäljare av IT till företag. Vi grundades 2004 med målsättningen att utmana de stora jättarna i vår bransch. Vi är idag cirka 60 anställda och har samma målsättning som vid starten. Vi erbjuder våra kunder skräddarsydda produkter och tjänster inom IT. Vi är ett snabbfotat företag som kan agera flexibelt och självständigt för att hela tiden ligga i framkant med vårt marknadserbjudande. På B2B står kundkontakt och lyhördhet i centrum. Ingen kund är för stor eller för liten. Med tiden har vi byggt upp erfarenhet och kompetens som täcker det breda spektra av behov och utmaningar som vi ställs inför. Vår slogan ”Lite snabbare, lite bättre” är ett förhållningssätt som genomsyrar hela företaget och sättet vi arbetar på.

Våra kunder är företag och organisationer i storleken 10 till 5 000 anställda inom både privat och offentlig sektor. Hos oss arbetar det flest personer med antingen en säljande eller en teknisk roll. Verksamheten är uppdelat i två grenar; Försäljning och Advanced Solutions. Vi har fem olika affärsområden; Infrastruktur, Tjänster, Klient och Logistik. Alla våra medarbetare arbetar på vårt kontor i Solna.

Cookies (kakor) består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. I samband med att B2B IT-Partner AB, org. nr 556593-0996, använder cookies behandlas även dina personuppgifter i form av din IP-adress. Vi på B2B IT-Partner AB använder oss av nödvändiga cookies för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska fungera. Om du samtycker genom att klicka i rutorna nedan använder vi även cookies för att föra statistik över hur du använder hemsidan och för att ge riktad marknadsföring till dig. Du kan läsa mer om våra olika cookies nedan. För att läsa mer om vilka cookies vi använder, dess funktioner och hur länge de lagras kan du klicka här för att komma till vår cookiepolicy. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.