Miljö- och arbetsmiljösamordnare

Vill du vidareutvecklas inom frågor kring miljö och arbetsmiljö? Gillar du att vara med och påverka samt att få saker gjorda? Eftersom vi både växer och fokuserar alltmer på hållbarhetsfrågor behöver vi nu utöka vårt team med en person.

Information om tjänsten

I rollen som miljö- och arbetsmiljösamordnare kommer du att arbeta tätt tillsammans med vår HR- och hållbarhetsansvarige kring frågor rörande främst miljö, arbetsmiljö och hållbarhet, men även vara stöttande inom frågor kring kvalitet och HR i övrigt. Ni kommer samarbeta kring frågorna inom era områden för att se till att de flyter på enligt uppsatt årsplanering. Rollen som miljö- och arbetsmiljösamordnare är ny hos oss och du kommer därför få stor inverkan på dess utformning.

Dina arbetsuppgifter kommer dels omfattas av:

  • Driva arbetet kring miljödiplomering (Svensk Miljöbas)
  • Skriva vår hållbarhetsredovisning
  • Driva arbetet kring diplomering hos EcoVadis
  • Arbeta med vårt systematiska arbetsmiljöarbete
  • Hjälpa till med miljö- och hållbarhetsfrågor i upphandlingar
  • Arbeta tillsammans med vår marknadsavdelning för extern kommunikation
  • Stötta HR- och hållbarhetsansvarig i relevanta frågor, både administrativt och som bollplank
  • Administrativa uppgifter och uppdateringar av intern dokumentation inom miljö, arbetsmiljö, hållbarhet, kvalitet och HR.

Vad vi söker

För att trivas hos oss på B2B är det bra att du både gillar och drivs av att ge bra service och att jobba hårt mot både individuella och gemensamma mål. Du behöver vara samarbetsinriktad och gilla att jobba i team kring olika typer av uppgifter samtidigt som du är självgående och kan driva ditt eget arbete framåt. Vi har stundtals ett mycket högt tempo, vilket kan variera från dag till dag. Det är därför viktigt att du är bra på att hantera tempoväxlingar och gillar approachen att man hugger i när och var det behövs.

För den här rollen söker vi dig som:

  • Har ett par års erfarenhet av arbete med miljö- och/eller hållbarhetsfrågor
  • Har goda kunskaper i Office 365, speciellt i Excel och SharePoint
  • Har ett effektivt, metodiskt och systematiskt arbetssätt
  • Är en doer och en flexibel och positiv problemlösare som gillar snabba vändningar och att få arbeta både självständigt och i team
  • Gillar att arbeta administrativt samt att analysera och bearbeta information

Det är meriterande om du har kunskap inom:

  • Svensk kvalitets- och miljöbas alternativt ISO 9001 och ISO 14001
  • Systematiskt arbetsmiljöarbete
  • Arbetsmiljöfrågor
  • Hållbarhetsredovisningar
  • Interna och externa revisioner av ledningssystem

Vad vi erbjuder

Hos oss på B2B välkomnas du till ett varmt och energirikt arbetsklimat som präglas av mycket glädje, samhörighet och hårt arbete. Vi som arbetar här tycker både att det är roligt att arbeta ihop och att ha roligt ihop på och utanför jobbet. Utöver en del i B2B-familjen erbjuds du:

  • Möjlighet till personlig och yrkesmässig utveckling
  • Bra och anpassade förmåner i form av bland annat friskvård och sjukvårdsförsäkring
  • Möjlighet att påverka din egen arbetsroll och utvecklingen av den

Vill du bli en del av vårt härliga gäng?

Skicka gärna in din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Bolmdahl, HR- och hållbarhetsansvarig, på 08-635 31 04 eller malin.bolmdahl@b2bitpartner.se. Sista ansökningsdag är 2021-02-25, men skicka gärna din ansökan så fort som möjligt då vi hanterar dem löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdatum. Vi vill gärna att du börjar så snart som möjligt.

Vi har lärt oss att en bredd bland personliga egenskaper, bakgrund, ålder, kön och erfarenheter är en framgångsfaktor för oss som företag. Vi värdesätter därför en jämn köns- och åldersfördelning samt en etnisk och kulturell mångfald.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Här kan du ansöka direkt

  • Accepterade filtyper: pdf, txt, pdf, doc, docx, jpg, png.
    Här kan du ladda upp ditt CV och personliga brev. (Samla allt i ett dokument)

Om B2B IT-Partner

B2B-IT Partner är en återförsäljare av IT till företag och organisationer. Vi grundades 2004 med målsättningen att utmana de stora jättarna i vår bransch. Vi är idag cirka 65 medarbetare, där alla utgår från vårt kontor i Solna. Vi erbjuder våra kunder skräddarsydda produkter och tjänster inom IT. Vi är ett snabbfotat företag som kan agera flexibelt och självständigt för att hela tiden ligga i framkant med vårt marknadserbjudande. På B2B står kundkontakt och lyhördhet i centrum. Ingen kund är för stor eller för liten. Med tiden har vi byggt upp erfarenhet och kompetens som täcker det breda spektra av behov och utmaningar som vi ställs inför. Vår slogan ”Lite snabbare, lite bättre” är ett förhållningssätt som genomsyrar hela företaget och sättet vi arbetar på.

Våra kunder är företag och organisationer i storleken 10 till 5 000 anställda inom både privat och offentlig sektor. Hos oss arbetar det flest personer med antingen en säljande eller en teknisk roll.