Ny medarbetare inom Sales Support

Drivs du av att ge riktigt bra service och gillar att göra det lilla extra för att nå resultat? Har du dessutom erfarenhet av både IT-branschen och försäljning? Då har vi rollen för dig!

Om tjänsten

I rollen som medarbetare inom Sales Support kommer du att arbeta i ett team med Account Managers och/eller Key Account Managers, där din uppgift är att stötta dem i de dagliga affärerna. Du kommer vara kundens kontaktperson inne på vårt kontor, stötta våra Kundansvariga säljare, som mestadels är ute och träffar kunderna, och hantera alla delar av vår löpande försäljning. Arbetet innebär ett högt tempo och egna initiativ i en snabbföränderlig miljö.

Rollen är en klassisk spindeln i nätet-roll där du fungerar som ett nav mellan olika avdelningar internt och mellan kund. Som medarbetare inom Sales Support är du därför en mycket viktig resurs och servicefunktion för oss och våra kunder. Du kommer bland annat sköta kundens beställningsportal, besvara produktfrågor, lägga försäljningsordrar, hantera inköp, hantera garantiärenden och returer samt ta fram enklare offerter. Du håller även kontakt med tillverkare och distributörer för att ta fram aktuella priser och beställningsunderlag.

Vad vi erbjuder

Hos oss på B2B välkomnas du till ett varmt och energirikt arbetsklimat som präglas av mycket glädje, samhörighet och hårt arbete. Vi som arbetar här tycker både att det är roligt att arbeta ihop och att ha roligt ihop på och utanför jobbet. Utöver en del i B2B-familjen erbjuds du:

  • Möjlighet till personlig och yrkesmässig utveckling
  • Bra och anpassade förmåner i form av bland annat friskvård och sjukvårdsförsäkring
  • Möjlighet att påverka din egen arbetsroll och utvecklingen av den
  • Daglig kontakt med våra fantastiska kunder

Vad vi söker

För att passa och trivas på B2B krävs att du gillar och drivs av att ge bra service, vara en del av säljprocessen och att jobba hårt mot både individuella och gemensamma mål. Du behöver vara samarbetsinriktad, gilla att jobba i team kring olika typer av uppgifter samt vara flexibel i ditt förhållningssätt. Eftersom du kommer att arbeta i ett team med Kundansvariga säljare och stötta deras och bolagets affär, så är det också viktigt att vara självständig och prestigelös.

För att passa för rollen som medarbetare inom Sales Support behöver du även ha tidigare branschvana och god produktkunskap inom IT. Vi ser gärna att du har erfarenhet av försäljning. Du behöver ha god datorvana och starka kunskaper inom Officepaketet.

Som person bör du vara strukturerad och noggrann samt gilla att arbeta med administrativa arbetsuppgifter, samtidigt som du har ett genuint intresse för service och drivs av att arbeta med försäljning.

Dina kvalifikationer

För att kunna prestera bra i rollen som medarbetare inom Sales Support krävs att du:

  • Är serviceinriktad och har ett säljdriv
  • Har erfarenhet av försäljning
  • Har god administrativ förmåga
  • Har ekonomisk förståelse
  • Har god kännedom om IT-branschen
  • Kan driva mindre projekt
  • Är initiativrik och har förmåga att fatta egna beslut
  • Har förmåga att identifiera och kommunicera förbättringsmöjligheter
  • Kan ansvara för dina personliga mål

Vill du bli en del av vårt härliga gäng?

Som medarbetar på Sales Support arbetar du på heltid och det inleds med att vi hyr in dig som konsult de första 6 månader via en partner, med omgående uppstart eller enligt överenskommelse. För denna rekrytering tar vi hjälp av externt rekryterings/konsultbolag. Har du frågor om tjänsten eller vill söka den så är du varmt välkommen att höra av dig till Emy Öhling på Emy.Ohling@b2bitpartner.se eller tel nr: +46 73 14 86 313.

Vi har lärt oss att en bredd bland personliga egenskaper, bakgrund, ålder, kön och erfarenheter är en framgångsfaktor för oss som företag. Vi värdesätter därför en jämn köns- och åldersfördelning samt en etnisk och kulturell mångfald.

Om B2B IT-Partner

B2B-IT Partner är en återförsäljare av IT till företag. Vi grundades 2004 med målsättningen att utmana de stora jättarna i vår bransch. Vi är idag cirka 60 anställda och har samma målsättning som vid starten. Vi erbjuder våra kunder skräddarsydda produkter och tjänster inom IT. Vi är ett snabbfotat företag som kan agera flexibelt och självständigt för att hela tiden ligga i framkant med vårt marknadserbjudande. På B2B står kundkontakt och lyhördhet i centrum. Ingen kund är för stor eller för liten. Med tiden har vi byggt upp erfarenhet och kompetens som täcker det breda spektra av behov och utmaningar som vi ställs inför. Vår slogan ”Lite snabbare, lite bättre” är ett förhållningssätt som genomsyrar hela företaget och sättet vi arbetar på.

Våra kunder är företag och organisationer i storleken 10 till 5 000 anställda inom både privat och offentlig sektor. Hos oss arbetar det flest personer med antingen en säljande eller en teknisk roll. Verksamheten är uppdelat i två grenar; Försäljning och Advanced Solutions. Vi har fem olika affärsområden; Infrastruktur, Tjänster, Klient, Logistik och Print. Alla våra medarbetare arbetar på vårt kontor i Solna.