Marknadskoordinator

Gillar du att driva projekt från idé till handling, mål och uppföljning? Är du flexibel, kreativ, strukturerad och vill utvecklas i en roll som Marknadskoordinator? Då har vi rollen för dig!

Information om tjänsten

I rollen som marknadskoordinator kommer du att vara en del av marknadsavdelningen där ni stöttar varandra och har ett nära samarbete. Rollen passar dig som trivs med eget ansvar, är driven och har en hög servicekänsla. Tillsammans med marknadsteamet kommer du att driva flera olika projekt.

Som marknadskoordinator hos oss kommer du att ansvar för våra fysiska och digitala event som sker ca 10-12 gånger om året. Det innebär bland annat:

  • Planera för samtliga event från start till mål
  • Skapa och skicka ut inbjudningar
  • Hålla kontakt med leverantörer och kunder
  • Delta vid utförandet och följa upp mot kunder och leverantörer
  • Viss administration i samband med eventen

Utöver eventen kommer du även att arbeta med våra sociala kanaler och andra digitala plattformar. Bl.a. kommer du att göra mycket grafisk design så som inlägg på sociala medier, utskick, presentationer, tryckmaterial, give aways m.m.

Vad vi erbjuder

Hos oss på B2B välkomnas du till ett varmt och energirikt arbetsklimat som präglas av mycket glädje, samhörighet och hårt arbete. Vi som arbetar här tycker både att det är roligt att arbeta ihop och att ha roligt tillsammans på och utanför jobbet.

Uppdraget innebär att du är anställd av ett konsultbolag men har din arbetsplats ute i våra lokaler i Solna Business Park. På grund av Covid-19 så arbetar vi just hemifrån. Tjänsten beräknas starta omgående och löper på tillsvidare där stora möjligheter till övertag finns. Kontorstider tillämpas.

Utöver en del i B2B-familjen erbjuds du vid anställning:

  • Möjlighet till personlig och yrkesmässig utveckling
  • Bra och anpassade förmåner i form av bland annat friskvård och sjukvårdsförsäkring
  • Möjlighet att påverka din egen arbetsroll och utvecklingen av den

Vad vi söker

För att passa och trivas på B2B krävs att du gillar och drivs av att ge bra service och att jobba hårt mot både individuella och gemensamma mål. Du behöver vara samarbetsvillig, gilla att jobba i team kring olika typer av uppgifter samt vara flexibel i ditt förhållningssätt. Vi har ett stundtals mycket högt tempo, vilket kan variera från dag till dag. Det är därför viktigt att du är bra på att hantera tempoväxlingar och gillar approachen att man hugger i när och var det behövs.

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom relevant område, alternativt motsvarade kunskaper. Du har erfarenhet av att ha arbetat med service, event, sociala medier, content och sökordsoptimering sedan tidigare. Det är viktigt att du är strukturerad och prestigelös med en positiv inställning. Du är nyfiken och har ett eget driv samt gillar att använda din kreativa förmåga. Vi ser även att du är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift. Du har kunskaper i Officepaketet samt i Adobe InDesign/Illustrator/Photoshop och WordPress. Har du även kunskap i Google analytics, Adobe Premiere ser vi det som ett stort plus.

Vill du bli en del av vårt härliga gäng?

Skicka gärna in din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Daniel Lagerström, Försäljning- och Marknadschef på telefon 08-635 35 22 eller daniel.lagerstrom@b2bitpartner.se. Vi hanterar ansökningarna löpande och kan komma att tillsätta tjänsten direkt.

Vi har lärt oss att en bredd bland personliga egenskaper, bakgrund, ålder, kön och erfarenheter är en framgångsfaktor för oss som företag. Vi värdesätter därför en jämn köns- och åldersfördelning samt en etnisk och kulturell mångfald.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om B2B IT-Partner

B2B-IT Partner är en återförsäljare av IT till företag. Vi grundades 2004 med målsättningen att utmana de stora jättarna i vår bransch. Vi är idag cirka 60 anställda och har samma målsättning som vid starten. Vi erbjuder våra kunder skräddarsydda produkter och tjänster inom IT. Vi är ett snabbfotat företag som kan agera flexibelt och självständigt för att hela tiden ligga i framkant med vårt marknadserbjudande. På B2B står kundkontakt och lyhördhet i centrum. Ingen kund är för stor eller för liten. Med tiden har vi byggt upp erfarenhet och kompetens som täcker det breda spektra av behov och utmaningar som vi ställs inför. Vår slogan ”Lite snabbare, lite bättre” är ett förhållningssätt som genomsyrar hela företaget och sättet vi arbetar på.

Våra kunder är företag och organisationer i storleken 10 till 5 000 anställda inom både privat och offentlig sektor. Hos oss arbetar det flest personer med antingen en säljande eller en teknisk roll. Verksamheten är uppdelat i två grenar; Försäljning och Advanced Solutions. Vi har fem olika affärsområden; Infrastruktur, Tjänster, Klient, Logistik och Print. Alla våra medarbetare arbetar på vårt kontor i Solna.