InsightOne – Modern cloudbaserade lösning
Företagsbeskrivning
InsightOne är ett nordiskt kunskapsföretag specialiserat på datadrivna kundinsikter från analys av konsumenter och deras köpbeteende. Företaget har drygt 30 anställda i Stockholm och Oslo och mer än 250 kunder över hela Skandinavien. De återfinns inom finans-, detaljhandel, försäkring-, fastighets- och telekombranschen. Med mer än tjugo års erfarenhet har InsightOne nått en ledande position inom sitt område.
Utmaning
InsightOne skulle sätta upp sin nya Data On Demand-tjänst, som i realtid adderar extern kunddata åt kunderna. När man kontaktade B2B IT-Partner låg företagets lösningar och API-tjänster på lokala servrar vilket var resurskrävande och dessutom känsligt för störningar. Då företagets kärnverksamhet är beroende av att kunderna garanteras hög access till en mängd datadrivna kundinsikter var det viktigt att hitta rätt cloudlösning för att kunna optimera leveranskvaliteten.
Lösning
B2B IT-Partner kunde till ett bra pris erbjuda en ren cloudbaserad lösning som stöttade Data On Demand. B2B Cloud Server driftas av B2B’s personal i svenska datacenter och har funktioner som automatiserar utrullningen av nya tjänster eller servrar på bara ett par minuter. Den virtuella servern ligger i molnet vilket ger god tillgänglighet och gör det lätt att ta backuper och snapshots.
Resultat
Med sin nya moderna cloudbaserade lösning upplevde InsightOne ökad möjlighet att sälja in sina tjänster till kunderna. Lösningen har lyft verksamheten såväl externt som internt och InsightOne kan nu kan erbjuda sina befintliga och potentiella kunder nya spännande API-lösningar. Dessutom sparar man mycket tid på att slippa underhåll av server. Med en personlig kontakt på B2B IT-Partner får InsightOne numera snabb, kompetent och personlig hjälp med alla IT-relaterade frågor.
Citat
“I och med att vi har en cloudbaserad server ger det oss ökad möjlighet att sälja in våra tjänster till våra kunder. Det ses som en modernare lösning och ger högre tillgänglighet.”
– Conny Johansson, Head of Marketing Information & Technology, InsightOne