Innesäljare inom offentlig sektor

Drivs du av att ge riktigt bra service och gillar att göra det lilla extra för att nå resultat? Har du dessutom erfarenhet av både IT-branschen och försäljning? Då kan vi ha rollen för dig!

Information om tjänsten

I rollen som innesäljare inom Offentlig sektor kommer du att arbeta i ett team med Account Managers och/eller Key Account Managers, där din uppgift är att stötta dem i de dagliga affärerna. Du kommer vara kundens kontaktperson från dess att kontrakt är tecknat och administrerar löpande försäljning. Arbetet innebär ett högt tempo och egna initiativ i en snabbföränderlig miljö.

Rollen är en klassisk spindeln i nätet-roll där du fungerar som ett nav mellan olika avdelningar internt och mellan kund. Som innesäljare är du därför en mycket viktig resurs och servicefunktion för oss och våra kunder. Du kommer bland annat sköta kundens beställningsportal, besvara produktfrågor, hantera garantiärenden och returer samt ta fram enklare offerter. Du håller även kontakt med tillverkare och distributörer för att ta fram aktuella priser och beställningsunderlag.

Vad vi erbjuder

Hos oss på B2B välkomnas du till ett varmt och energirikt arbetsklimat som präglas av mycket glädje, samhörighet och hårt arbete. Vi som arbetar här tycker både att det är roligt att arbeta ihop och att ha roligt ihop på och utanför jobbet. Utöver en del i B2B-familjen erbjuds du:

• Möjlighet till personlig och yrkesmässig utveckling
• Bra och anpassade förmåner i form av bland annat friskvårdsbidrag och sjukvårdsförsäkring
• Möjlighet att påverka din egen arbetsroll och utvecklingen av den
• Daglig kontakt med våra fantastiska kunder

Vad vi söker

För att passa och trivas på B2B krävs att du gillar och drivs av att ge bra service och att jobba hårt mot både individuella och gemensamma mål. Du behöver vara samarbetsinriktad, gilla att jobba i team kring olika typer av uppgifter samt vara flexibel i ditt förhållningssätt.

För att passa för rollen som innesäljare behöver du även ha tidigare branschvana och god produktkunskap inom IT. Det är bra om du även har erfarenhet av offentlig försäljning. Du behöver ha god datorvana och starka kunskaper inom Officepaketet. Som person bör du vara strukturerad och noggrann samt gilla att arbeta med administrativa arbetsuppgifter, samtidigt som du har ett genuint intresse för service och drivs av att arbeta med försäljning. Arbetet som innesäljare innebär ett högt tempo i en snabbföränderlig miljö, vilket kräver att du har ett starkt driv och trivs med att ta egna initiativ och beslut.

Vill du bli en del av vårt härliga gäng?

Tjänsten är på heltid och inleds med 6 månaders provanställning med omgående uppstart eller enligt överenskommelse. För denna rekrytering tar vi hjälp av Student Consulting. Har du frågor om tjänsten eller vill söka den så är du varmt välkommen att höra av dig till Elin Johansson på @: Elin.Johansson@studentconsulting.com.

Vi har lärt oss att en bredd bland personliga egenskaper, bakgrund, ålder, kön och erfarenheter är en framgångsfaktor för oss som företag. Vi värdesätter därför en jämn köns- och åldersfördelning samt en etnisk och kulturell mångfald.

Om B2B IT-Partner

B2B-IT Partner är en återförsäljare av IT till företag. Vi grundades 2004 med målsättningen att utmana de stora jättarna i vår bransch. Vi är idag cirka 60 anställda och har samma målsättning som vid starten. Vi erbjuder våra kunder skräddarsydda produkter och tjänster inom IT. Vi är ett snabbfotat företag som kan agera flexibelt och självständigt för att hela tiden ligga i framkant med vårt marknadserbjudande. På B2B står kundkontakt och lyhördhet i centrum. Ingen kund är för stor eller för liten. Med tiden har vi byggt upp erfarenhet och kompetens som täcker det breda spektra av behov och utmaningar som vi ställs inför. Vår slogan ”Lite snabbare, lite bättre” är ett förhållningssätt som genomsyrar hela företaget och sättet vi arbetar på.

Våra kunder är företag och organisationer i storleken 10 till 5 000 anställda inom både privat och offentlig sektor. Hos oss arbetar det flest personer med antingen en säljande eller en teknisk roll. Verksamheten är uppdelat i två grenar; Försäljning och Advanced Solutions. Vi har fem olika affärsområden; Infrastruktur, Tjänster, Klient, Logistik och Print. Alla våra medarbetare arbetar på vårt kontor i Solna.