Klienthantering med Intune
Hur hanterar du företagets enheter? Har du kontroll och kan säkerställa att alla har tillgängliga, uppdaterade och säkra enheter för dina medarbetare att använda? Klienthantering med Intune är framtagen för att du och dina medarbetare ska kunna fokusera på andra saker och samtidigt ha kontroll. För att uppnå det så ställer det krav på att utrustningen som medarbetarna har på sin arbetsplats (vart de än sitter) följer organisationens IT-policy.
Styr dina enheter med Microsoft Intune
Du får full kontroll på alla företagets enheter och kan hantera dem på ett smidigt och säkert sätt i Intune. Via verktyget kan dessutom säkerhetsuppdateringar och nya policys ske automatiskt och om en enhet skulle bli stulen eller tappas bort kan den raderas. På samma sätt kan enheten återställas till företagets standardkonfiguration om någonting skulle krångla, oavsett var i världen användaren befinner sig.
B2B har en molnbaserad tjänst och konfigurationspaketeringar för att hantera enheter och information på ett säkert och effektivt sätt.
Fördelarna med Klienthantering med Intune:
- Tjänsten ger väldigt bra säkerhet och kontroll på datorer och telefoner.
- Vi sätter upp en teknisk plattform för installation, kontroll och uppdaterad säkerhet samt efterlevnad av regler och policys.
- Vi installerar och levererar färdiga datorer och telefoner direkt till era användare eller IT-avdelning.
- Vi driftar och underhåller plattformen åt er – ingen intern kompetens behövs.
Detta ingår i Klienthantering med Intune:
- Bygger på Intune plattform och B2Bs kompetens.
- Månatlig hälsokontroll av dina registrerade enheter.
- Installation av datorer.
- Drift och underhåll av plattform.
Vill du veta mer om B2B Klienthantering med Intune och hur smidigt det kan bli för dig att jobba? Kontakta Henrik Åhl så berättar han mer!
Autopilot – Enkel och smidig installation
Det är en molnbaserad tjänst där B2B IT-Partner sköter de mest tidskrävande installationerna bland annat applikationer, policys och inställningar, för att det ska bli enkelt och smidigt för dig och dina slutanvändare.