Arbetsplats som tjänst
Hur hanterar du kostnader och resurser för IT-arbetsplatser internt? Stämmer de med verkligheten och verksamhetens behov? Med vår tjänst Arbetsplats som tjänst kan du köpa hela IT-arbetsplatsen som tjänst baserat på dina specifika behov till en fast och förutsägbar kostnad varje månad.
Fördelar med Arbetsplats som tjänst.
Vi skapar klientpaket specifika för dina behov och din organisation som läggs upp i vår webbshop. Tillsammans tar vi fram rutiner och regler för beställningar, vilket ger en specificerad månadsfaktura utifrån vad vi kommit överens om. Du styr enkelt vem som äger kostnaderna i din organisation.
Klientpaketen kan förutom själva datorn innehålla allt för en arbetsplats: mobiltelefon, headset, skärmar, tillbehör plus våra tjänster som lagerhållning, förkonfigurering, support, låneenheter (mobiltelefoner/apple enheter) eller swap-tjänst. Allt dina användare behöver på samma månadsfaktura.
Vi erbjuder följande:
- Ett fast pris per användare och månad.
- En Bekymmersfri it-miljö.
- Medarbetare som alltid är utrustade med uppdaterade, säkra och rätt licensierade klienter.
- Inget behov av interna resurser som hanterar teknik och support.
- Du kan fokusera din tid där den behövs som bäst.
Flexibel finansiering.
Oavsett vilka enheter/produkter du behöver och väljer att använda i verksamheten blir det med hjälp av denna tjänst enkelt för dig att planera budgeten till en fast kostnad per månad och användare.
Lagerhållning som gör det enkelt.
B2B erbjuder lagerhållning av både nya produkter och ett swap-lager om så önskas. Vid lagerhållning av nya datorer sätter vi upp lager- och beställningspunkter där vi ser till att beställa hem datorer så det alltid finns tillgängligt för snabb leverans. Vi kan då justera och ha ett större lager inför till exempel modellbyte eller större nyanställningar.
Såklart kan vi även lagerhålla tillbehör och kan leverera en komplett arbetsplats med en samleverans i stället för flera leveranser från olika distributörer.
Glöm tidstjuven med ärendehantering – det fixar vi!
Skulle något hända med produkterna eller tillbehör som exempelvis hårdvarufel så tar vi hand om hela ärendehantering och kontakten med tillverkaren. På så sätt slipper du och dina kollegor själva lägga onödig tid på serviceärenden och användaren får snabbt en ny enhet och kan sätta i gång att jobba direkt.
Så här går ett serviceärende till:
- Du registrerar enkelt ditt ärende i ditt personligt uppsatta inlogg i B2B shop med en felbeskrivning.
- B2B ordnar låneenhet som skickas direkt ut till kund alternativt en enhet från kunds eget swaplager.
- Vi bifogar returfraktsedel till den trasiga enheten och tar tillbaka den, felanmäler och sköter all ärendehantering.