Installation av hemmakontor
Hur ser din arbetsplats ut hemma? Är det svårt att få i gång den nya datorn eller nya skärmen? Vill du som IT-ansvarig slippa åka runt till alla anställda eller hålla på med support över telefon? Då har vi en tjänst som kan förenkla, både för dig och dina anställda. Vi kommer ut till den anställde och bland annat installerar datorn, kopplar ihop den med skärmen och ser till att allt funkar som det ska.
Enkelt, smidigt och tidsbesparande
I samband med att fler och fler jobbar hemma behöver företag ge sina anställda samma möjligheter kring installation av arbetsplatsen i bostaden som om de arbetar på kontoret. B2B IT-Partner erbjuder därför en installationstjänst för hemmakontor, som erbjuds som ett alternativ när du beställer nya datorer från B2B IT-Partner. En tekniker från B2B kommer hem till den anställdes hemarbetsplats (gäller inom 08-området) för installationen.
I tjänsten installation av hemmakontor ingår
- Transport av överenskommen utrustning från B2Bs Logistikcenter till hemadress inom 08-området.
- Installation av aktuell utrustning som dator, docka, mus, tangentbord och bildskärm inklusive kablagering.
- Funktionstest av dator, docka och bildskärm samt kontroll av uppkoppling till företagets IT-miljö.
- 30 minuters – komma-i-gång-tid ingår. För exempelvis: Kopiering av filer/data från gammal till ny dator, flytta över BankID eller installera lokal skrivare.
Tillval för installation av hemmakontor
- Installation av applikation på plats.
- Felsökning.
- Utökad användarsupport.
Fördelar med installation av hemmakontor
- Du får en proffsigt uppsatt arbetsplats hemma.
- Du sparar tid och produktivitet.
- Du får hjälp att komma i gång med datorn.
Tips!
Du kan också få hjälp med installationen av din dator så att den följer ditt företags IT-policy, både för dig som jobbar i Apple-miljö och Pc-miljö. Läs mer om våra MDM-lösningar nedan: