Fleet Management
Vill du snabbt kunna komplettera med utrustning till dina anställda utan att själv lagerhålla? Samtidigt som du har total kontroll över enheterna och ser till att nyttja dem optimalt under hela livscykeln? Med tjänsten B2B Fleet Management får du en komplett och skräddarsydd tjänst efter behov.
Med ett swap-lager får du total kontroll utan att själv lagerhålla
Du äger enheterna, vi lagerhåller dem åt dig för att garantera leverans av enheter när du är i behov av dessa. På lagret tar vi hand om t.ex.
- offboarding ärenden
- säkerhetslagerhållning för snabba leveranser
- om behovet finns kan vi även agera som ett servicelager
Offboarding: När en användare slutar tar vi tillbaka enheten, snyggar till den blåser om den och lägger på hyllan så att den kan gå ut till en ny användare i din verksamhet.
Tillsammans kommer vi överens om en tidsgräns när en dator har ett visst antal månader kvar på leasing eller är x antal år gammal går till återtag istället för in på swap-lagret. På så sätt utnyttjas enheterna maximalt under hela livscykeln.
Flexibel finansiering
Oavsett vilka enheter du behöver och väljer att använda i verksamheten blir det med hjälp av denna tjänst enkelt för dig att planera budgeten till en fast kostnad per månad och användare för era enheter. Vi hjälper till med finansieringen där du kan välja på att köpa ut eller lämna tillbaka produkterna efter hyresperioden.
Lagerhållning som gör det enkelt
B2B erbjuder lagerhållning av både nya produkter och swap-lager. Dessa skiljer vi på i vårt system så att du vet exakt hur många nya, respektive swap-datorer, du har lagrade hos oss.
Vid lagerhållning av nya datorer sätter vi upp lager- och beställningspunkter där vi ser till att beställa hem datorer så det alltid finns tillgängligt för snabb leverans. Då kan vi justera och ha ett större lager inför t.ex. modellbyte eller större nyanställningar.
Såklart kan vi även lagerhålla tillbehör och kan leverera en komplett arbetsplats med en samleverans istället för flera leveranser från olika distributörer.
Glöm tidstjuven med ärendehantering – det fixar vi!
Skulle något hända med enheterna som t.ex hårdvarufel så tar vi hand om hela ärendehantering och kontakten med tillverkaren. Gäller det mobiltelefoner tar vi hand om hanteringen med en auktoriserad servicefirma. På så sätt slipper du och dina kollegor själva lägga onödig tid på serviceärenden och användaren får snabbt en ny enhet och kan sätta igång att jobba direkt.
Så här går ett serviceärende till:
- Du registrerar enkelt ditt ärende i ditt personligt uppsatta inlogg i B2B shop med en felbeskrivning.
- B2B skickar direkt ut en ny enhet från lagerhållningen, det kan vara en ny eller från swap-lagret.
- Vi bifogar returfraktsedel till den trasiga enheten och tar tillbaka den, felanmäler och sköter all ärendehantering.
- Den skadade enheten snyggar vi till, blåser om och lägger på swap-lagret. Sen kan den utnyttjas av en ny användare. Skulle det vara ett ärende som inte täcks av tillverkarens garanti debiteras det i efterhand.
Installationer – via konfigurationscenter och remote
Är du och din avdelning i behov av smidiga installationer och leveranser så har B2B ett eget konfigurationscenter där vi hanterar både stora utrullningar och löpande beställningar på enstaka datorer med leverans till kontor och hemmakontor i hela Sverige men också till Europa och övriga världen.
Vi kan utföra installationer via bl.a. Autopilot och SCCM, där vi sätter upp en DP hos oss och VPN-tunnel och skjuter på image på datorerna och kan även göra användarspecifika inställningar, asset märkningar, stöldskyddsmärkningar och andra tjänster du önskar och är i behov av.
Förläng livscykeln med rekonditionering
För att förlänga livscykeln på enheterna kan vi ta använda enheter, snygga till dem och byta hårdvarudelar om det är nödvändigt. Vi har också möjlighet att även uppgradera minne, disk m.m. vid behov. Detta gör att du både sparar en slant och låter enheten användas till sin fulla kapacitet innan den byts ut.
Håll koll på enheterna via asset management
Med ett asset management system kan du hålla koll på hela verksamhetens IT-utrustning och dataprogram. Genom verktyget utnyttjar du de resurserna ni har på bästa sätt under hela livscykeln. Har du idag redan ett fungerande asset management i verksamheten så kan vi rapportera in varje in- och utleverans som sker på swap-lagret hos oss så att du har koll på vart varje enhet befinner sig. Skulle du idag inte ha ett asset management system så kan vi erbjuda det vid behov.
Återtag
När enheterna ska bytas av olika orsaker så kan vi hjälpa till med återtag av gamla eller trasiga enheter. Vi ser till att enheterna och de användbara delar av dem återanvänds istället för att gå direkt till återvinning. Vi kan ta emot datorer, mobiler och även all annan IT-utrustning. Innehåller produkterna känslig information raderar vi dem enligt certifierad blancco-radering och du får en fullständig rapport på serienummernivå. Har produkterna också ett andrahandsvärde så får ni ekonomisk ersättning på produkterna. Oavsett anledning till att byta ut sina maskiner så är återtag viktigt ur ett hållbart perspektiv. Här kan du läs mer om återtag