Skip to the main content

Jamf Pro

Det kan vara tidskrävande att administrera enheter, både för företag och skolor. Med Jamf Pro däremot får du kontroll över företagets iPads, iPhones, Macs och Apple TV – från hela världen. Det enkla enhetshanteringsverktyget gör det möjligt att hålla koll på allt från säkerhet, styrning och när det behövs nya enheter. Verktyget används redan av över 40 000 stora och små företag runt om i världen. Det sparar både tid och resurser från er IT-avdelning:

 

  • Snabb överblick över företagets enheter
  • Vilka datorer som behöver uppdatera sitt operativsystem
  • Vilka telefoner som behöver bytas ut inom kort
  • Möjlighet till förkonfigurering av nya enheter
  • Passar perfekt för en arbetsplats med fler än fem anställda

Kontakta oss

 

 

Smarta funktioner med hanteringsverktyget

Kontroll

Det kan vara skrämmande att ha kontroll över hundratals enheter samtidigt men som tur är behöver det inte vara det. Med Jamf Pro samlar du automatiskt in viktig hårdvara, programvara och säkerhetskonfigurationsinformation från alla Apple-enheter på företaget. Det går att skapa anpassade rapporter eller varningar som hjälper dig att hålla koll på läget. Det inkluderar garantiperioden samt efterlevnad av programvaruversionen.

Enhetsstyrning

Det går att göra så mycket mer än att bara felsöka. Du kan hålla era enheter säkra, uppdaterade och samtidigt ge de anställda tillgång till alla nödvändiga resurser som de kan tänkas behöva såsom tjänster och appar de använder i arbetet.

I vanliga fall är det inte en lätt uppgift att genomföra men med Jamf Pro får ni automatiserade uppgifter och ett proaktivt tillvägagångssätt för att kunna hantera Apple-produkter men också en bättre IT-säkerhet.

App-styrning

Låt användarna styra apparna. Det är enkelt att köpa appar och distribuera efter förfrågan. Du kan göra dem tillgängliga automatiskt eller via en självbetjäningskatalog. Dessutom går det att förkonfigurera apparna med de inställningar som användarna på företaget behöver.

De anställda får efteråt tillgång till de godkända apparna, uppdatera programvaran när det behövs och underhålla sina egna enheter utan att behöva be om hjälp från IT.

Leverans av enheter

Gör det lilla extra! Ge dina nyanställda en Mac, iPad eller iPhone som är redo att användas redan innan de haft sin första dag på jobbet. Hemlevererat och klart. Läs mer om deras 3-steg.

Det smidigaste men också mest effektiva sättet skulle vara att välja Zero-touch-distribution med Jamf Pro och Apple Business eller Apple School Manager, beroende på vilken verksamhet ni är. Då registreras och konfigureras nya enheter automatiskt utan någon IT-support. Ett annat alternativ är att låta de anställda använda sina egna enheter. Du kan helt enkelt välja det sättet som underlättar ert arbete mest, både tidsmässigt och kostnadsmässigt.

Självbetjäning

Förenkla processen genom att ge medarbetarna möjligheten att själva installera, uppdatera och underhålla sina enheter via företagets appkatalog. Det ger bättre tillgänglighet, åtkomst och snabbare hjälp vilket ger dem en bättre användarupplevelse.

Genom att använda Jamfs app-katalog kan du enkelt bygga din egen självbetjäningslösning som ger alla anställda omedelbar tillgång till resurser, innehåll och utvalda appar med ett enda klick. Samt att de slipper gå via helpdesk.

Säkerhet

Få reda på IT-hot i förväg genom proaktivt arbete med säkerhetshål och sårbarhet. Samtidigt som de anställdas integritet och användarupplevelse bibehålls.

Med hjälp av Apple-kryptering, hanteringskommandon, automatiserad uppdatering med mera, skyddar Jamf Pro information kring företag och dess medarbetare från obehöriga, samt förhindrar risker och löser sårbarheter.

Har ni redan ett annat enhetshanteringsverktyg?

Idag har många företag en så kallad blandmiljö av olika enheter såsom Apple produkter, Androidtelefoner, PC och så vidare. Men det är dock inte ett problem. Intune som du kanske är bekanta med och eventuellt använder redan idag går alldeles utmärkt att kombinera med Jamf Pro, som är Apples motsvarighet till Intune-verktyget. Genom att kombinera de två olika verktygen så kommer det spara er både tid och pengar för ert företag.

Jamf Pro Demo

I videon bredvid kan du lära dig mer om komponenterna i Jamf Pro och få se hur den integreras med Apples Device Enrollment Program (DEP) och Volume Purchase Program (VPP).

Ladda ner mer information kring enhetshanteringsverktyget

Apple Enterprise Management
Worker Safety Solution
Worker Safety eBook

Cookies (kakor) består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. I samband med att B2B IT-Partner AB, org. nr 556593-0996, använder cookies behandlas även dina personuppgifter i form av din IP-adress. Vi på B2B IT-Partner AB använder oss av nödvändiga cookies för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska fungera. Om du samtycker genom att klicka i rutorna nedan använder vi även cookies för att föra statistik över hur du använder hemsidan och för att ge riktad marknadsföring till dig. Du kan läsa mer om våra olika cookies nedan. För att läsa mer om vilka cookies vi använder, dess funktioner och hur länge de lagras kan du klicka här för att komma till vår cookiepolicy. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.