Checklista – planera dina inköp av IT
New year, new IT. Ja, du läste rätt. Nu börjar det bli dags igen att se över vad du kan tänkas behöva för IT-utrustning under 2022. Oavsett om det är till hemmakontoret, huvudkontoret eller konferensrummen. Vi tänkte därför underlätta planeringen för dig genom att ge dig en checklista att bocka av.
Inventera vad du har för befintliga enheter så du vet vilka som det är dags att byta om några månader.
Planera in inköp av ovanstående och passa på att göra återtag av de gamla enheterna (vilket kan ge dig pengar tillbaka också, win-win-situation).
Se över om det finns datorer inom din organisation som inte används som kan nyttjas av någon annan eller skickas på återtag.
Kommer du anställa någon ny fram tills sommaren? Planera även inköp av IT-utrustning till dessa personer. B2B kan också lagerhålla de enheterna du beställer och du betalar först när de lämnar lagret (och är på väg till dig).
Hur ser dina konferenslösningar ut för digitala möten? Finns det bra mick, ljud och kamera för att kunna ha bra möten? Om inte, lägg in det i planen.
Med detta i bakhuvudet kommer du kunna planera dina inköp och fördela budgeten på ett bra sätt.
Senaste kommentarer