Skip to the main content

B2B IT-Partner attains gold level in international sustainability assessment

B2B IT-Partner attains gold level and is thus classed among the top layer of all assessed companies in EcoVadis’ international sustainability assessment. Around 55,000 companies around the world take part in the evaluation and the 5% with the highest score are awarded gold.

“Really happy and proud”

Malin Bolmdahl, HR and Sustainability Manager at B2B IT-Partner, is the person responsible for EcoVadis’ appraisal. We ask her about the result: “It feels good and encouraging that we’ve been classed so high! We’ve worked on sustainability issues at B2B for many years, but we’ve been much more focused on them since last year. The ranking from EcoVadis, as an internationally recognised and independent observer, vouches that our work is of value and that we’re on the right track with it. We’re really happy and proud with the result.”

What is EcoVadis?

EcoVadis was created in 2007 and is an independent analysis company that annually analyses and evaluates sustainability work in companies across all sectors and throughout the world. Their analyses and assessments are based on International CSR-standards such as GRI (Global Reporting Initiative), the UN’s Global Compact and ISO 26000. The analysis stage consists of 21 criteria broken down into four areas; environment, business ethics, human rights and working conditions as well as procurement and the supply chain.

Sustainability work puts the focus on our activity

B2B is classed in the top 1 percent in the IT industry. “The grounds for its position lies within our continual work on the environment, quality, occupational health and safety and information security, which creates a solid basis for our activity. By understanding and listening to which challenges our sector and customers face, we have really focused on re-use of IT and the circular economy. In just the last two years, we have increased CO2 savings by 367% by recovering IT equipment. These aspects, together with prioritisation of our employees well-being, have been of great importance for the good results with EcoVadis.

It is extremely important for us to be a solid and reliable partner and supplier for our customers. We have been Swedish certified in the areas of environment and quality for some time and last year, we took the next step to get ISO certification for information security. The gold medal from EcoVadis for our sustainability work brings together all these elements and is yet another indicator that we are a trustworthy and conscientious company, says Malin Bolmdahl.

Cookies (kakor) består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. I samband med att B2B IT-Partner AB, org. nr 556593-0996, använder cookies behandlas även dina personuppgifter i form av din IP-adress. Vi på B2B IT-Partner AB använder oss av nödvändiga cookies för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska fungera. Om du samtycker genom att klicka i rutorna nedan använder vi även cookies för att föra statistik över hur du använder hemsidan och för att ge riktad marknadsföring till dig. Du kan läsa mer om våra olika cookies nedan. För att läsa mer om vilka cookies vi använder, dess funktioner och hur länge de lagras kan du klicka här för att komma till vår cookiepolicy. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.